Jak sdílet přístupy do systémů
Při správě kampaní potřebujeme jako online reklamní agentura získat zasloužený přístup do různých účtů, abychom mohli nahlížet a dělat úpravy. Proto jsme pro vás připravili jednoduchý návod na to, jak sdílet přístup k marketingovým nástrojům.
Google Ads
Pro přístup budeme potřebovat vaše zákaznické číslo ve tvaru xxx-xxx-xxxx, které najdete v GAds vpravo nahoře nad vaším e-mailem.
Následně vám zašleme žádost o přístup do vašeho účtu, která vám přijde na e-mail a najdete ji i v GAds jako notifikaci pod zvonečkem v horní šedé liště vedle čísla účtu. Po přijetí žádosti vám ještě přijde potvrzovací e-mail o propojení. Od této chvíle je vše připraveno.

Sklik
V účtu pro Sklik se nejdříve proklikněte do Nastavení přes pole s e-mailem v pravém horním rohu.

V Nastavení účtu v sekci Nabídnout přístup/požádat o přístup vyberte Nabídnout přístup. Do jména účtu zadejte e-mail (v našem případě – share@deserved.cz) a udělte práva alespoň jako Správce kampaní. Po přijetí žádosti je účet nasdílený.

META
Facebook & Instagram
Pro přidání agentury nejdříve rozbalte menu nahoře vlevo a vyberte možnost Nastavení firmy (v horní části nabídky). Následně přejděte na Uživatele, vyberte Partneři a klikněte na tlačítko Přidat.

Partnera můžete přidat skrz unikátní ID číslo. Pro sdílení s naší agenturou vyplníte ID: 976953642512974.

V dalších krocích vyberte všechny potřebné položky, které budeme potřebovat (reklamní účet, firemní stránka, IG firemní profil, pixel, katalog) a u každé položky ideálně zvolte možnost Správce. Je to ten nejlepší způsob, jak můžeme nastavit vše potřebné a předejít případným problémům z důvodu omezených práv.

Instagram stránka
Nasdílejte nám, prosím, přihlašovací údaje: uživatelské jméno & heslo. Pozor, pokud je na účtu nastaveno dvoufázové ověření, budeme potřebovat také nasdílet ihned kód, který Instagram standardně posílá na uvedený mobilní telefon nebo e-mail při registraci.
Google Analytics 4
Pro reporting a nastavení samotných Google Analytics budete potřebovat nasdílet přístup na určený e-mail (v našem případě – share@deserved.cz). Pro nasdílení účtu budete muset jít do Google Analytics do sekce správce (dostanete se tam skrz ozubené kolečko), kde vyberte podkategorii Správa a přístup k účtu. Tam následně klikněte do levého horního rohu na tlačítko + a přidejte uživatele.

K přidání následně stačí zadat e-mail (v našem případě – share@deserved.cz) a přidat roli správce (administrátora).

Google Tag Manager
Pro nastavení přístupu do Google Tag Manager se přihlaste ke svému účtu a v sekci Správce klikněte na tlačítko Správa uživatelů.

Přidejte nového uživatele modrým tlačítkem v pravém horním rohu. Nejdříve zadejte e-mail, který chcete přidat (v našem případě – share@deserved.cz), následně označte přístup Správce (ujistěte se že oba checkboxy jsou zaškrtnuté) a tlačítkem vpravo dole přejděte do nastavení práv na publikaci pro dané kontejnery.

Aktivujte všechna oprávnění a pokračujte kliknutím na Hotovo a Pozvat.
Google Merchant Center
Ke sdílení přístupu do Google Merchant Centra se nejdříve musíte přihlásit ke svému účtu na https://merchants.google.com/. Následně stačí prokliknout ozubené kolečko vpravo nahoře a vybrat sekci Přístup k účtu.

Po rozkliknutí Přístupu k účtu klikněte na Přidat uživatele a vyplňte e-mail ke sdílení (v našem případě – share@deserved.cz).

Po vyplnění e-mailu vám vyskočí tabulka s nastavením přístupů a práv. Zaškrtněte přístup správce a vlevo dole klikněte na modré tlačítko Přidat uživatele.

YouTube
Pro sdílení Youtube účtu se nejdříve proklikněte skrz účet vpravo nahoře do YouTube Studio.

V levém menu rozklikněte nastavení (úplně dole). V nastavení přejděte na možnost Oprávnění a klikněte na Pozvat nebo Spravovat oprávnění. V rámci tohoto kroku se vám mohou zobrazit dvě různé tabulky viz. níže (záleží na původním nastavení účtu YouTube, vašich aktuálních právech apod.).

Následně už jen stačí vyplnit e-mail, na který chcete účet nasdílet (v našem případě – share@deserved.cz) a přidat přístup s právy Manažera a máte hotovo. Tato práva potřebujeme proto, abychom mohli účet případně propojit s Google Ads.

Mergado
Pro sdílení účtu je potřeba založit alespoň jeden export, abyste mohli přístup udělit. Pokud tak již máte, tak následně stačí přejít do sekce oprávnění.

Tam se dostanete skrz menu na levé straně Oprávnění nebo na přehledu e-shopu/exportu, ke kterému chcete udělit přístup, klikněte na ikonku osob Oprávnění e-shopu. Následně stačí jen vyplnit e-mail (v našem případě – share@deserved.cz) a v rámci oprávnění zvolit možnost Zápis. V posledním kroku už jen stačí odeslat pozvánku.
Buďte u toho…
Zasloužíme si vaši pozornost nejen tady, ale i na sítích. Klikněte na follow na Instagramu a spojte se s námi na LinkedInu.